12:11

Kurczak złocisty z frytkami

Przepis banalny nie wymaga specjalnego doświadczenia, grunt to dobre przyprawy.

                                                         KURCZAK ZŁOCISTY

kurczaka myjemy, ząbki czosnku wkładam do środka korpusu, nacieramy olejem i posypujemy przyprawą do kurczaka ja szczególnie polecam ta przyprawę do kurczaka klik daje lepszy aromat i nadaje złocistego koloru, tak jak my lubimy :-) pieczemy w piekarniku w temp. 200 stopni C  jeśli chodzi o czas trudno ustalić dokładny, bo jest to zależny od wielkości kurczaka może być 1 godzinę do nawet 2   godzin, ja sprawdzam w czasie pieczenia wyciągam brytfankę na ladę i nakłuwam w najgrubszym miejscu czyli pierś jeśli gładko szpikulec wchodzi i mięso jest takiego koloru jak na zdjęciu poniżej to czas najwyższy  do konsumpcji ;-)





Frytki to żadna sztuka, można samemu przygotować lub kupić gotowe. Ja obiad nie zaliczam do udanych jak nie ma warzywa czyli tutaj na tym zdjęciu są buraczki czerwone zasmażane, ja robię je po swojemu bez zbędnych dodatków czyli:

BURACZKI CZERWONE ZASMAŻANE:
Kilka średnich buraków myjemy odcinamy końce i gotujemy na pół twardo, po wystudzeniu obieramy ze skórki trzemy na najmniejszych oczkach w tarle. Łyżkę masła topimy w większym naczyniu dodajemy buraki starte, doprawiamy solą i pieprzem, z jakieś 10 minut podsmażamy po czym dokładamy łyżkę lub dwie śmietany szybko mieszamy co by nam się nie ścięła, trochę jeszcze podgrzewamy   i gotowe.



I na koniec must have kompot :-) 
ten na zdjęciu pochodzi z mojej spiżarki pisałam o tym tutaj  


Smacznego :-)




PS. kto lubi kurczaka pieczonego ??




3 komentarze:

  1. Ja uwielbiam taki buraczki, a kurczak rzeczywiście wyszedł Ci w pięknym kolorze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pisząc tego posta, narobiłam sobie smaka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale smakołyki!!!!!!!! Podziwiam tego kurczaka i ślinka mi cieknie!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © moja kuchnia moja uczta , Blogger