18:33

Fale dunaju


Ciasto:

Składniki:

* 25 dag margaryny
* 6 jajek
* 1 szklanka cukru
* 0.5 kg mąki
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia
* 2 łyżki kakao
* 3-4 jabłka


Wykonanie:

Margarynę utrzeć na puszysta masę z cukrem i żółtkami. Do masy dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, wymieszać. Białka ubić na sztywna pianę i delikatnie wymieszać z masą. Masę podzielić na dwie części do jednej część dosypać kakao i wymieszać. Jasną masę wyłożyć na wcześniej przygotowaną brytfankę. Na jasną wyłożyć ciemną. Jabłka obrać i pokroić w kostkę lub w ćwiartki i dowolnie rozłożyć na masie lekko dociskając jabłka w masę. Piec 40-45 minut w temp. 180 stopniach.


Masa:

składniki:

* 0,5 litra mleka
* 2 łyżki mąki
* 2 łyżki mąki ziemniaczanej
* 6 łyżek cukru
* 1 cukier waniliowy
* 1 kostka masła


Wykonanie:

 Połowę mleka zagotować. W drugiej części rozmieszać mąkę,  mąkę ziemniaczaną, cukier waniliowy i cukier. Do gotującego mleka wlać rozmieszaną mieszankę i mieszać aż uzyska się konsystencję budyniu. Ostudzić. Do ostudzonego budyniu dodać kostkę masła i zmiksować na jednolitą masę. Masę wyłożyć na cieście. Polać/udekorować polewą czekoladową.




Moje rady-porady:

Ja czasem korzystam z gotowej masy czy kremu. Polewę czekoladową też kupuje, czasem, gdy jest nadmiar czekolad w domu, to jedną tabliczkę czekolady kruszę i roztapiam z dwoma łyżkami mleka i łyżką masła, gdy masa jest płynna bez grudek szybko udekorować ciasto.



5 komentarzy:

  1. Mniam, jedno z moich ulubionych ciast - Robiłam już kilka jego wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie, uwielbiam domowe ciasta

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmmniam wygląda rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja Ci dam FALE DUNAJU!~- I po co ja tu o tej porze wlazłam? ;/////
    Żeby se "pyszczek" oblizać smakiem i popatrzeć na to cudo - to słodkie pięknie prezentujące się cudo - do którego to wyciągam swe kopytka.............................. Choć do mnie choć........

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © moja kuchnia moja uczta , Blogger