21:36

Babka murzynek

Składniki:
* 2 szklanki mąki 
* 5 jajek
* 1 i 1/4 szklanki cukru
* op. cukier waniliowy
* 20 dag. margaryny
* 2 łyżki kakao 
* 1/2 szklanki mleka
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia
* aromat arakowy (10 kropli)

Sposób wykonania   
Do garnka dość dużego( ponieważ w nim będziemy ucierać masę) wsadzić tłuszcz, mleko, cukier, cukier waniliowy i zagotować. Następnie odstawić do wystygnięcia. Wychłodzone zmieszać mikserem razem z żółtkami, aromatem, mąką, proszkiem do pieczenia. Z białek ubić pianę, dołożyć do ciasta na samym końcu, dokładanie mieszając. Ciasto wlać do wysmarowanej blachy np. tortownicy. Wstawić do nagrzanego piekarnika, piec około 45 min. w temp. 200-220 stop. 
Po wystudzeniu ciasto można polać polewą czekoladową. Ja np. kupiłam czekoladę mleczną z bakaliami, po czym rozpuściłam w kąpieli wodnej z dodatkiem łyżki margaryny, przez co nie jest taka twarda i przy krojeniu się nie kruszy. 


babka murzynek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © moja kuchnia moja uczta , Blogger