20:06

Zupa orientalna po polsku

 


Zachciało mi się coś nowego, nowego smaku, może coś orientalnego? Internety ociekają takimi przepisami, ale składniki w mojej polskiej spiżarce, niestety nie pokrywają się z tymi oryginalnymi. Więc pora na podmianę składników i tak powstała moja wersja zupy orientalnej.

Składniki: na 4 os.

* Pół czerwonej papryki

* szczypta imbiru

* Przyprawa maggi 

* 5 dużych pieczarek

* 1 marchewka

* 1 mała papryczka chili

* opakowanie 250 g makaron nitki

* Puszka zielonego groszku

* ząbek czosnku

* 1 litr bulionu warzywnego

* 2 łyżki oleju

* Szczypiorek do posypania

* 4 jajka ugotowane na twardo


Wykonanie:

W naczyniu rozgrzewamy olej, dodajemy rozgnieciony czosnek, drobno pokrojoną papryczkę chili, oraz imbir, podsmażamy kilka chwil, dodajemy do tego marchew startą na tarle (duże oczka), pieczarki pokrojone w plasterki oraz paprykę pokrojoną w paski. Dusimy przez 10-15 min, po czym wlewamy bulion (gdy nie mam takiego domowego, robię go kostek rosołowych) doprawiamy maggi i gotujemy z 5 min. Po tym czasie dodajemy opłukany groszek i po zagotowaniu zupa jest gotowa.

Nakładanie:

Idealna miseczka, chociaż trochę kultury azjatyckiej zaserwujmy :-) W pierwszej części nakładamy makaron, a po drugiej stronie nalewamy zupy, na to kładziemy jajko i dekorujemy pokrojonym szczypiorkiem. 

Smacznego :-)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © moja kuchnia moja uczta , Blogger