22:14

Zioła na talerzu

Zioła na talerzu

Zioła, hasło które tyle razy słyszymy w życiu, że wstyd było by nie znać podstawowych ziół. A już miło było by mieć jakąkolwiek literaturę na ten temat.
Wiemy już że zioła mają na różne dziedziny wpływ. Zdrowie, uroda, kuchnia czy ogrodnictwo. Właśnie, a co powiecie na ogródek z własnymi ziołami? Nie od dziś wiadomo że świeże zioła mają większą odżywczą wartość, lepiej smakują i pachną, świeże zioła mają bardziej aktywne
związki antyoksydacyjne.
Powyższa książka będzie idealna dla każdego kto lubi świeże zioła, nie tylko dla tych co je uprawiają. W książce znajdziemy najpopularniejsze zioła, oraz ich zastosowanie w praktyce czyli na talerzu 😋
Każdy rozdział, czyli każde zioła przedstawione w tej książce ma przypisanego swojego "bohatera" kucharz, czy bloger kulinarny, który zaczyna od opowiadania o jego przygodzie z ziołem.
Ja np opowiem wam o szczawiu tak jak to zrobił pan Andrzej Polan. Mam takie same przygody kulinarne z dzieciństwa, tylko tutaj mogę pochwalić się szerszym doświadczeniem, bo zbieraniem szczawiu to zawsze mnie to wkopywano  😅 Więc błądziłam po łąkach, sadach i skarpach w poszukiwaniu najładniejszego szczawiku. Nie ukrywam że z perspektywy czasu, stwierdzam że to zadanie było zadane mi celowo, by się uwolnić od mnie na pół dnia 😜
Muszę jeszcze dodać jedno wspomnienie z dzieciństwa, no w sumie już byłam nastolatką. Ale mięta to było moje ulubione zioło😂. Rosło sobie w sadzie, ja (znowu ja) miałam za zadanie go zebrać i wysuszyć by był zapas na zimę. Herbata z miętą, tego tyle piłam że nie dziwię się że byłam spokojną nastolatką😈
Wracając do książki, po przygodach z ziołami mamy również przepisy na pyszne dania ze świeżymi ziołami, oraz rubryki z zestawieniem ziół z warzywami, owocami, mięsami, rybami, nabiałem czy innymi specyfikami. Więc jak dla mnie strzał w dziesiątkę, bo zawsze miałam dylemat czy mogę dodać zioło do danego produktu, tak by nie zepsuć smaku potrawie.
Na końcu książki jest słownik poświęcony ziołom opisanym w książce jako własciwości lecznicze

A wy macie swoje przygody z ziołami?

Opis:
"...Zioła na talerzu to 15 barwnych historii utalentowanych kucharzy i blogerów, którzy zakochali się w aromacie i smaku świeżych ziół. Tomek Jakubiak porównuje tu tajską bazylię do relacji z teściową, Andrzej Polan opowiada o tym, jak szczaw przywołuje u niego wspomnienia z dzieciństwa, a Jurek Sobieniak odkrywa nieznane oblicze melisy, która większości z nas kojarzy się z deserami. Każdy z gości podzielił się także swoim ulubionym przepisem, w którym świeże zioła grają pierwszoplanowe role.
Samar Khanafer zaserwuje dorsza w kolendrowym pesto, a Marieta Marecka zdradzi sposób na przygotowanie drobiowych roladek na bazyliowym purée. To tylko namiastka tego, co znajdziecie w książce, która uwodzi w sumie 75 pysznymi przepisami.
Przepisów użyczą :
  • Lara Gessler
  • Andrzej Polan
  • Grzegorz Łapanowski
  • Marta Dymek
  • Zofia Cudny
  • Tomek Jakubiak
  • Samar Khanafer
  • Daria Ładocha
  • Marieta Marecka
  • Marianna Medyńska
  • Eliza Mórawska-Kmita
  • Paweł Sacha
  • Maia Sobczak
  • Jurek Sobieniak
  • Tomek Woźniak






Info:

  • Autor: praca zbiorowa
  • Kategorie: Książki / poradniki / kulinaria
  • Typ okładki: okładka twarda
  • Wydawca: Edipresse Książki
  • Wymiary: 19.0 x 25.5
  • Ilość stron: 240
  • Data wydania: 2018-04-04

4 komentarze:

  1. Ja ostatnio zaczęłam hodować zioła w doniczkach. Dzięki temu dosypuję je do wszystkiego, znacznie częściej niż zazwyczaj. Koktaile z bazylią, oregano na kanapkę czy do jajecznicy itp. Odkryłam dzięki temu, że zioła są super i pasują do wielu rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  2. UWielbiam zioła! Mam na balkonie kilka i pięknie rosną, świetnie sprawdzają się w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialna książka, bardzo mi się podoba. Chętnie bym zerknęła na to, co w środku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealna książka dla mojej mamy :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © moja kuchnia moja uczta , Blogger